18 august 2010

Blomstertutorial - Foldede blomster

Så blive det min tur til at vise jer nogle rigtig fine og anderledes blomster.

 
Du skal bruge følgende: en rest stof, papier eller tyl, en saks eller cirkeldies, gluedots eller en limpistol, knappenåle, brads, sværte, pincet og en syl. 

Her kan du se, hvad du skal bruge til at lave blomsterne i papir og i stof.
Jeg har valgt, at bruge mine Spellbinders Standart Cirkel Small str. 3 cm og 4 cm.  
Jeg stanser 12 stykker af hver størrelse.

Fold alle de 12 stofcirkler på følgende måde og hold dem fast med en knappenål.

 
Til blomsterne af stof skal der bruges en limpistol og til blomsterne af papir bruges gluedot.
Placer en klat lim på et lille stykke pap, som base for blomsten.

 
Blomsten består af tre lag.
De første fire stykker stof placeres med den folde spids imod hinanden.
Næste lag skal skjule samlingerne fra det første lag.
Tredie lag placeres som det første lag og skjuler så samlingerne fra lag to.
Tilsidst fjernes knappenålene og en brad placeres i midten.

Blomsten kan sværtes for at få et slidt og gammelt look.

Her har jeg lavet blomsterne i forskelligt materiale.
Du kan selvfølgelig kombinere dem på kryds og tværs.
Jeg glæder mig meget til at se dine blomster.

Såsan ser blomsterne ud på mit vintagekort.
Håber du får lyst til at lave disse smukke blomster. 

12 kommentarer:

  1. Denne var verdt en titt på! Nydelige!!

    SvarSlett
  2. Hvor er de smukke... igen en ny måde at folde på
    Skal helt sikkert prøves

    SvarSlett
  3. WOW!!!! Så utrolig flotte blomster!! Nydelige:)

    SvarSlett
  4. wauw beautiful flowers thanks for showing.

    SvarSlett
  5. Så superläckra dessa blommorna är!! Detta måste prövas.

    SvarSlett
  6. Utrolig lekre!!!
    Disse må jeg prøve meg på ;)

    SvarSlett
  7. your flowers are gorgeous, thanks for showing how to make these :)

    SvarSlett
  8. Sikke nogen fine blomster.

    SvarSlett

Takk for din tilbakemelding!