26 august 2010

Blomstertutorial - Retro Flower punch

Blomstertutorial - Retro Flower punch

Da er vi kommet til denne ukas blomstertutorial . Jeg har valgt å vise dere hvordan man lager blomster med bruk av Retro flower punch. Jeg må presisere at du kan lage mange forskjellige blomster av denne punchen, men jeg har valgt en roselignende blomst.

Til disse blomstene trenger du: Retro flower puncher i 3 forskjellige str, saks, syl ,distress ink, svamp, glimmermist,mini mister , brads ,bazill eller mønsterpapir( lurt å bruke restepapir, så kommer det til nytte også).

Til min blomst har jeg brukt vanlig bazzil.
Først så stanser du ut 3 stk blomster av hver punsh.

Videre så setter du sammen alle blomstene, stikker hull med syl for så i sette i bradsen. Deretter fordeler du blomstene slik at de dekker over hverande, slik at det ikke blir hull.

Begynn med å brette opp de innerste kronbladene, og følg deretter med alle de andre kronbladene.
Når alt er brettet opp sprayer du blomsten med vann eller glimmermist,.Jeg har brukt glimmermist da jeg synes det blir en finere glans på blomstene. Når du har sprayet blomsten er det lurt å klemme/ krølle blomsten slik at det får et skrukkete/ gammelt utseende.

Nå skal blomsten tørke og det tar litt tid,....kan evt bruke varmepistol til å framskynde prossesen.

Når blomsten er blitt tørr brettes den ut igjen lag for lag . Du bretter /bøyer slik du synes den skal være. Tilslutt har jeg gått over med distress vintage photo, slik at de får et slitt og gammelt utseende.

Slik ble blomstene på mitt kort!

For å få de små blomsten har jeg kuttet ut den aller største punchen og brukt en mindre punch, men den er ikke vist på bilde øverst, ellers akkurat den samme fremgangsmåten som jeg har vist over.

Håper dette ga inspirasjon til å prøve.

Lykke til :-)
Mette

14 kommentarer:

  1. Kjempefine blomster !!
    Må prøve meg en gang :)

    Kjempefin tutorial !

    SvarSlett
  2. Wow, flotte blomster. Må visst kjøpe meg disse punchene.

    Takk for oppskriften!

    SvarSlett
  3. Et lite tips: Jeg har ikke tatt meg råd til å kjøpe tre av disse punchene enda - men man kan bruke ferdige papirblomstre i ulike størrelser, det har jeg jeg gjort og det blir også fint ;)

    SvarSlett
  4. For noen nydelige blomster dere har laget :) det må jeg prøve:)Takk for inspirasjonen:)

    SvarSlett
  5. Wow, disse blomstene ble jo nydelige og så enkle å lage. Tror nok dette må prøves ut ja! Takk for at du deler! :o)

    SvarSlett
  6. Disse er så flotte! Så enkle og så nydelige!!
    Her er et kort jeg lagde med disse:0)

    god helg til alle dere!!

    SvarSlett
  7. Nydelig kort og kjempefine blomster! Tusen takk for at du deler.
    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  8. Tusen takk for en veldig bra tutorial, blomstene blir kjempefine!
    Nydelig kort du har satt dem på :)
    Ha en fin helg.
    Klem Guro

    SvarSlett
  9. Blomstene er kjempefine Mette, og kortet er jo mitt!!! Ble så veldig veldig glad når jeg fikk dette av deg!!! Det står så fint her i stua til pynt.

    SvarSlett
  10. Så lekre blomster, Mette! Og kortet er helt nydelig:) En flott tutorial!!

    Klem,
    Hanne

    SvarSlett
  11. Fy søren så flotte blomster og kortet var aldeles nydelig Klem Mette

    SvarSlett
  12. Åh, kuuult! =) Har alltid bare kjøpt blomstene ferdig, men er jo utrlig kult å gjøre det helt selv" Det må jeg prøve =)

    SvarSlett

Takk for din tilbakemelding!