09 august 2010

Blomstertutorial spiralblomster

De næste par uger vil I komme til at se en lang række forskellige blomstertutorials. Vi har nemlig i designteamet besluttet at udfordre os selv til at lave noget af vores pynt selv. Vi har kastet os over blomsterne, fordi vi lige nu kører en udfordring, hvor man skal bruge blomster.

Denne gang vil jeg vise, hvordan du laver vintage-inspirerede spiralblomster.


Du skal bruge: et stykke nodepapir (eller andet vintagepair), en saks og noget sværte. Jeg bruger vintage photo fra Distress ink og en svamp.



Start med at klippe en cirkel. Den behøver ikke være perfekt rund.



Riv fra kanten af din cirkel og i en spiralform ind mod midten. Igen er det ikke vigtigt med præcision.



Jeg kan godt lide at det hele er revet kant, så jeg river lige den yderste kant af cirklen også.



Distress kanterne med din sværte hele vejen ind mod midten.



Start ude fra og rul ind mod midten. Det kan være lidt svært at få startet, men bare mas løs. Man ser det ikke til sidst.



Når du kommer til midten/enden af spiralen er blomsten faktisk færdig. Hvis du taber den på bordet, ruller den sig lige præcis nok ud. Du kan komme en klat lim på i bunden, og så bliver blomsten holdt sammen.



Sådan endte min blomst med at se ud. Jeg havde en smule guldglimmermist ved hånden, og blomsten fik lige et spray eller tre.



Jeg lavede lige lidt flere blomster til mit kort. Den nederste blomst til højre er rullet uden at rive eller sværte kanterne. Så kan du se forskellen.



Her er mit kort med de tre vintage-inspirerede spiralblomster. Håber du får lyst til at lave disse smukke blomster.



Et nærbillede af blomsterne.


Husk endelig vores blomsterudfordring. Der er først deadline d. 13. august kl. 18.00

12 kommentarer:

  1. De er rigtig søde dine blomster.

    SvarSlett
  2. Så strålande enkelt men det gäller ju att komma på det och SNYGGT blev det!!! TACK för tipset.

    SvarSlett
  3. Sååå enkelt a gitt, og så lekkert! Denne skal jeg legge meg på minnet! Takk for inspirasjonen!

    SvarSlett
  4. Yummie flowers thanks for showing to us.
    byebye,Lean.

    SvarSlett
  5. oooo this is great can you email a copie from muziek this paper pleas , email is on my blog by by tanja

    SvarSlett
  6. wow :) disse var lekre! :)

    SvarSlett
  7. Nydelig! Dette skal jeg prøve på en gang.

    Klem Madelén

    SvarSlett
  8. Tolle Blumen, danke fürs Zeigen.

    LG
    Ulla

    SvarSlett
  9. Nydelige blomster? Hvordan og med hva limer du dem?

    SvarSlett
  10. jeg limer dem sammen med glossy accent, men en hvilken som helst hurtigtørrende lim vil fungere. Jeg kommer lidt lim på i bunden af blomsten og maser den bare fast.

    SvarSlett
  11. Whahhh!Merci pour cette ravissante idée!Thank you for this lovely idea!

    SvarSlett

Takk for din tilbakemelding!