20 november 2010

Gæstedesignerens udfordring

Vi har overtalt den super dygtige scrapper Ingveig fra Norge til at være vores gæstedesigner til denne dag. Først lidt info om hende:

Jeg heter Ingveig Narum Hanssen og bor i Horten en time sør for Oslo. Jeg er 43 år gammel og har en flott datter på 8 år. Jobber til daglig i reisebyrå, men på fritiden liker jeg best å leke med papir. Liker aller best vintage stilen og elsker alt som er søtt, pastellfarget og romantisk. Scrapper nok derfor utelukkende i den "lette" og romantiske stilen med innslag av vakre bilder, blonder og annet fra "den svunnene tid". Jeg lager aller helst kort, men en og annen LO blir det også.

Kig også forbi hendes vildt flotte blog: http://sannasverden.sprayblogg.no/ og læg en kommentar. Det er jo så dejligt med kommentarer.

Hendes udfordring til jer er følgende:

lav et gråpapirposekort som i Ingveigs tutorial

Ingveigs gråpapirspose tutorial


Utgangspunktet er en vanlig gråpapirpose som måler 22 x 12 cm. Denne brettes nesten over på midten, slik at det blir et dobbelt kort. Åpningen på posen dekoreres med en Martha Stewart punch. Alle kanter svertes med Distress Ink - jeg har brukt "Vintage Photo".

Så har jeg limt fast mønsterkartong på alle panel rundt om på kortet, men før jeg limer på baksiden og fronten har jeg lagt en tynn blonde under som møtes på høyere side av kortet for å lukke det. Alle kanter er svertet med Vintage Photo.


Så er fronten og innsiden av kortet dekorert med vakre vintage bilder kjøpt på nettet. Har også brukt en kakeserviett, noen snøkrystall puncher, halvperler og glitterlim (Stickles).


Teksten "God Jul" er skrevet ut på printer, klippet ut og limt på. I "lommen" som blir på innsiden av kortet (der bunnen på kortet er brettet inn) har jeg lagt inn en diecut til å skrive hilsen på. Og "voila" ferdig julekort man kan sende til sin aller beste venn !





Præmien er sponsoreret af vintageudfordringen og består af fem gråpapirsposer og 15 stk blandede vintagebilleder.

Håber rigtigt mange vil deltage i Ingveigs udfordring. God fornøjelse!

Læg et link til dit kort lavet til denne udfordring i MrLinky nedenunder, tak

3 kommentarer:

  1. Nydelig kort! Takk for inspirasjon,Renate.

    SvarSlett
  2. Kjempefint kort du har laget. Og en super ide til å få brukt opp resten av papirposene mine :)

    SvarSlett
  3. Lekkert kort, og tusen takk for en flott tutorial ! Artig oppgave :)

    Klem, Gry-Heidi :)

    SvarSlett

Takk for din tilbakemelding!