25 mai 2012

Henrikkes Vintageskole #4


Hejsa allesammen
Denne gang i Vintage skolen vil vi meget gerne dele vores favoritter blandt de forskellige scrapbooking produkter.
Hvilker produkter er det vi bruger mest på vores vintage kreationer.


NameHenrikke
Favorite vintage product: My favorite vintage product most be Tim Holtz Walnut Stain Distress ink. (Another favorite is the Vintage Photo color.) I use this one to ink the edges. I always use my inking tool from Ranger so that I can change the pads when it´s old or if I want to swap colours. Here you can see the image of my favorite product.

Name: Andrea
Favorite vintage product: Lace and Vintage Photos (+The paper from Pion Design)
I find projects to fit best vintage lace and old photosI have lots of lace at home - a lot of flea marketsthey are some really oldand a bit spotty.I collect vintage photos for a long time and have saved a lotThese two things are just always on my vintage creationsIf Istill allowed to choose a third product that would be the paperof pion design.It adapts easily to more vintage projects


Name: Heidi 
Favorite vintage product: Tim Holtz Paper distresser, Tim Holtz Vintage Photo Distress Ink and lace. I can't choose just one! I always use these products, together with the inking tool from Ranger.



Name: Nelle
Favorite vintage product: Ohh, I just can´t choose just one product. Lace, charms/ metal embellishments and vintage photos is what I mostly use on my creations.


Name: Nina
Favourite Vintage product: This is not an easy question Henrikke!!but having given it a lot of thought, I have decided on my answer....

Hemp twine!
I realised that I use this on most of my projects. It gives a simple 'oldy worldy' feel that I love.
Otherwize I always use Tim Holtz distress ink pads, mostly 'Old paper' but also 'Vintage photo' and of course my edge distresser if I have it to hand,
if not I just use the blade of a pair of sissors :O)


Name: Heidi/Filharmonica
Favourite Vintage product: På mine vintageprosjekter liker jeg å bruke kraftkartong, bølgepapp, vintagebilder som er funnet på internet eller fra utklippsark, blonder og bånd, gamle knapper, gamle noter og bøker,  og andre kuriositeter som jeg har funnet på loppe- eller bruktmarked.


Name: Hege
Favourite Vintage product: Mønsterark fra Pion Design, blonder, mulberry-roser, kakeservietter og vintage utklippsbilder er mine favoritt-produkter!


Name: Mette
Favourite Vintage product: Jeg liker å bruke kantskrape/rasper på mine vintageprosjekter. Og den nye favoritten er den som Ingvild Bolme har designet for Prima med fem forskjellige verktøy i èn.
Jeg er også ganske avhenging av Catseye stempelputer i fargene Creamy Brown, Chestnut Roan og Dark Brown. I tillegg er jeg glad i å bruke Distress Crackle Paint.  


Name: Dorthe
Favourite Vintage product: Jeg elsker at distresse og bruger ofte  en MASSE sværte (Distress ink - Brushed Corduroy)
Jeg har lige fået det nye distressing tool fra Prima, som er genial.
Den dækker alle mine behov, når jeg skal distresse. 

Desuden er jeg meget glad for PionDesign papiret, som jeg bruger meget ofte (læs altid). 
Derud over bruger jeg meget krafts og råhvid katon som base for mine projekter. Elsker hvordan Kraft ændre karakter fra grå og lidt kedeligt til lækker brun og med masser af liv, når det bliver sværtet.
Jeg bruger næsten altid gamle bogsider, kort/atlas, bølgepap, blonde, blomster, swirls og metalcharms.
Jeg elsker at gennemsøge genbrugsbutikker og loppemarkeder for gamle blonder, bøger eller dims.


Fortsat god weekend.
Knus fra 
Vintage teamet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din tilbakemelding!