01 september 2012

Utfordring #46

Vi på design teamet håper at dere har hatt en fortreffelig sommer
 uansett hvor du har vært og hva slags herlig og gøyale ting dere har funnet på!! 
Folk er tilbake på jobb, barn er tilbake på skole/barnehage, 
og livet kommer fort inni de vanlig svingene. 
Perfekt tid å sette av litt egen tid til å være litt kreativ igjenn! 
Vi vil utfordre dere til å lage noe med temaet:

LOVE 
LOVE 
LOVE! 
  
Det kan være det du selv velge å lage; kort, LO, eske, tags, leret osv osv.
Husk det må være VINTAGE da. 
( se litt lengre nede for inspirasjon fra Design pikene) 


Vår ny sponser denne månden er 


"I supply top quality craft items for wedding stationery, 
cardmaking, scrapbooking, miniature dolls house decoration, 
cake decoration, hairband decoration and it's up to you 
with your creativity to use them.

MuberryCraftsUK online shop is a Home-Based 

business jointly run by Bev and Fun. 
We are both juggling between caring for our families and
 running this business from home. 
All dispatch is handled by Bev 
and Fun manages the stock and listing.

At the moment we are focussing on providing miniature flowers 

made from genuine mulberry paper for crafts use -
 although we have a small selection of non -paper crafts too. 
Why mulberry paper? 
Because they are robust, 
realistic look and last longer than ordinary paper 
and it provides a sustainable income for people 
in the cottage industry. 
In due course we will be introducing more of  
other craft materials which is not related to mulberry paper."

Dere har fram til den 13. sept kl 1800
til å linke bidragene.
vennligst les reglene i sidebaren.
(Har du ikke blogg? send bidragene til oss via mail:
 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 We the design team hope that you have all  had a super summer,
 no matter where you've been or what kind of wonderful  
and fun things you've done!

  We are back to work, kids are back at school/day care
and life will soon be plodding along as normal.

Perfect time to set aside some private time 
and to be a little creative again!

We will challenge you to make something
following the theme:
LOVE 
LOVE 
LOVE!
 It can be whatever you choose to make: card, LO, box, tags, canvas etc etc. 
Remember it must be VINTAGE though. 
(Checkout the beautiful design inspiration from the girls!)

 Our new sponsor this month is

Mulberry crafts UK.

 You have until Sept. 13th at 6pm.
to post your projects, see the sidebar for the rules.

(Don't have a blog? send your entry in the mail to:
 ~~~~~~~~~~~~~~
Welcome to our guest designer Vibeke Harila,
she will be with us this month,
a visit to her blogg is a must!! 
~~~~
Vi har gleden av å ønske velkomen til

vår gjeste designer som skal være med oss denne månden.
Ta en titt på bloggen hennes!
Vibeke er en utrolig kreativ dame, 
med en veldig inspirerende blogg.
 

Jeg er ei 38 år, mamma til 2 fine jenter - 
og lykkelig med min flotte familie.
Scrapping startet jeg med for snart 5 år siden. 
Jeg lager mest layouter, men det blir også noen kort, ArtJournal - 
og litt andre ting:):)
For tiden er jeg med på designteamet til MajaDesign
 og MollysScrapbooking, og jeg flyttet akkurat ut fra ScrappeHuset.
Her finner du bloggen min:

For en ære det er å få være gjest her i VintageUtfordringen.
Utrolig flinke Dt jenter!!:) 
En av mine klare favoritter når det gjelder 
scrappestiler er nettopp vintage.
Så tusen takk for at jeg fikk lov til å være gjest her hos dere:)

For en herlig utfordring: Love, love, love. 
En veldig åpen utfordring, 
så jeg vinglet litt frem og tilbake før jeg
 bestemte meg for hva jeg skulle lage.
Mitt valg for denne utfordringen falt på et lerret.

Jeg startet med å grise utover litt maling... 
Deretter har jeg bygget opp
det meste med 3D fingermalingen til Panduro. 
Denne er bare så utrolig herlig å arbeide med:):)
For å få den rette vintagelooken som jeg liker - 
har jeg blandet og mikset med 3 forskjellige mister.

Tagsen og hjertene har fått seg et kaffebad.



Du finner også bladgull, 
CrackleAccent og decoupagelakk her også.

Håper du blir med på denne utfordringen du også:)

Vibeke

 
  Nina Macaulay:


 LOVE LOVE LOVE!! 
I love Vintage! :O) 
Mine projekter har en slags skotsk vintage preg over dem denne gangen, 
jeg ble inspirert på ferien min hjem til Skotland 
med besøk på flotte gamle romantiske slott. 
Her har jeg brukt spellbinders hearts, gamle bok ark, 
skotsk rutet stoff revet i en strimmel, 
lace bånd og ekte vintage knapper.
Kantene har fått en lett distressing med 
'Old Paper' Distress ink.
 

 Jeg ga bok arkene og båndet (som var alt for hvite) et 'bad' i kaffe
 og et blast med varme pistol for å tørke dem.
Vil du vite hva en kaffe bad er så er det en Tutorial
 øverst på siden her under 'Tutorials'


Her har jeg brettet et stort tags i midten for å lage et lite kort.
Jeg har brukt Dylusions ink spray 'melted chocolate'. 
papir rammen fikk også et kaffe bad.


Inni har jeg stemplet og limt inn et super søt 
liten tag og konvolutt av Melissa Frances!!


Mette:



En LO med mønsterark fra Graphic45. 
Malt med litt hvit Gesso. 
Revet og krøllet kantene godt.

 

Pyntet med en striebit og litt osteklut.
Konvolutten bak bildet er fra 7 Gypsies.
Blomsterranken er Resistant Canvas fra Prima som 
er sprayet med Glimmermist.


"Love" er i chipboard og farget med hvit stempelpute. 
Har skåret ut en del av vingene på sommerfuglene i mønsterarkene
 for å få løftet de.
 Noen av blomstene er sprayet med samme Glimmermist som Canvasen. 
Her er også en sommerfugl i canvas. 


Under fotoet er det et kort fra Prima. 
Den brune sommerfuglen er en del av mønsterarket som
 jeg har skåret ut litt av vingene på. 
Lykt fra Dusty Addict farget med stempelsverte. 
Liten sommerfugl fra Karen Marie Klip.




Heidi/Filharmonnica:


Posekort laget av hvit papirpose som er pyntet 
med div. mønsterpapir fra Inkido, 
Prima og Glitz, blonder, tags, die cut hjerte, silkeblomst, brads, halvperler,
 osteklut, kakeserviett og et gammelt spillkort. 
Motivet av brudeparet er klippet ut av et gammelt postkort
og tekststempelet er fra North Star Stamps.
Inni posen ligger et kort hvor det er mulig å skrive en personlig hilsen. 



Kortet er pyntet med samme mønsterark 
som på forsiden av posen,
 gammelt postkort, lerretsknapp, osteklut,
 gamle frimerker og metallklype 
 som har fått et strøk med Gesso.


Andrea:


Vintage card for the wedding. Paper: 
 Design Pion. Flowers are self-made.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din tilbakemelding!