01 oktober 2012

Challenge # 48. TAGS

Høsten er kommet til oss her i skandinavia ihverfall,
og med det følger hennes vakre vintage farve palett.
De nydelige farver er alle rundt oss nå, 
og det er en flott tid å komme seg ut i skogen med kameraet!
Det er et spennende tid for oss her også
med våre tallent fulle nye design team jenter, alle på plass og klar for å inspirere dere!
Verkene fra teamet er fantastiske,  
sørg for å sjekke ut deres individuelle blogger for mer inspirasjon.
 
  Utfordring # 48 handler om TAGS! 

En kjempe fin utfordring!
Du kan bestemme deg for å foreta en individuell tag, en tag album
tag på et kort eller tag i en Art Journal, få kreative jucies flyter, 
vi bare be om at du holder i vintage som alltid.

 Du har fram til 
den 13. oktober kl 1800 
til å linke opp din bidrag.

Vår sponser denne gangen er:




****************************************************

But first for those og you English speakers.....

Autumn is apon us here in scandinavia at least,
and with it follows her beautiful vintage colour palett.
Those lovley colours are all around us now 
and it is a wonderful time to get out in the woods with camera.
Its an exciting time for us here too, 
with our tallent full new design team girls all in place and raring to go!
The works from the team is fab, 
be sure to check out their individual blogs for more inspiration.

Challenge # 48 is all about TAGS! 

What a great challenge!
You might decide to make an individual tag, a tag album, 
tag on a card or in an Art Journal, 
get your creative jucies flowing, we only ask that you keep in vintage as always.

You have until the 13th of October 6pm to link up your entrys.



****************************************************




Denne uken er vi så glade for å introdusere vår veldig kreativ gjestedesigner
(drum roll...) 
Ellen Kristiansen aka Scrappellen 
 
This week we are so happy to introduce our very creative guest designer 
(drumroll....)

Ellen Kristiansen aka "Scrappellen"



Jeg heter Ellen Kristiansen, er 55 år, fra Sandefjord/Norge, 
og jeg har alltid hatt en kreativ hobby, men jeg ble 
"avhengig" av denne hobbyen fom. julen 2009, 
da jeg ønsket å lage mine egne julekort.:)  
Og siden har hobbyrommet blitt større, 
og lommeboka mindre!;))
Har vært med i ulike desigen team som har gitt meg mye inspirasjon, og glede:)
Jeg elsker vintage- , og shabby stilen, 
samtidig som jeg liker å prøve meg på litt "steampunk-herrekort!;) 
Såå bytter jeg litt på, 
og nyter å lære mer om å fargelegge med mine Copics.
Det jeg liker å lage mest er forskjellig type kort, tags, og noen ganger 
"altered projects", og bruker enhver fritid til å kos meg på hobbyrommet♥.
 I bloggen min kaller jeg meg 
"Scrapellen" 
og her er link til min blog:  
http://scrappellen.blogspot.com/



****************************************************

Nå kommer noen flotte exemplarer fra vår egen design team:

 Andrea



Tagbook - book of lace tags
I needed something where I can take the lace of my crops.  
That's why I made ​​this book.
The paper is from Pion Design.  
A vintage photo and lace and roses complete the exterior.  
Finely shaping I have deliberately kept simple.

Jytte 
 Her er så mit første bidrag. 
Jeg har lavet et tag med en 3D-effekt i den lille TH-gine.

Mette
 Jeg har laget et eskekort med plass til en gave i esken. 
Har brukt mønsterark fra Piondesign, dies fra Magnolia, 
stempler fra Kort & Godt og Stempelglede og 
små fugler fra Studio Calico. 
Kantene er pusset med sandpapir, 
og på forsiden har jeg også hatt på litt glitterlim. 


Heidi/ Filharmonica 


Tag farget i Kaffebad og pyntet med mønsterark/tekst fra Maya Design
(hjerte og bord som er stanset ut med dies),
Kakeserviett, vintagebilde, tyll, hyssing,
die cut ramme og halvperler.
På baksiden har jeg festet ett gammelt postkort 
og ett par gamle frimerker.  

Rebecca 

 I began this tag with a piece of patterned paper that I cut 
freehand to take advantage of the design.  
The ribbons are hand dyed from seam binding, 
with touches of distress ink at the edges for added warmth.  
The velvety leaves, 
paper flowers and a segment of pearl flourishes came from my stash.  
For added texture, I zigzagged 
the ribbon back and forth at the bottom of the tag.  
My favorite touch on this tag is the line of tiny drop pearls stitched to the cotton lace.  
I have added a link to a video on how to make these,
 along with a complete list of materials on my blog.

Nina 

I made a couple of tag projects, 
This first one using Tim Holtz Tag'n tie die 
Cutting through about 10 old book pages 
and a peice of card at once and glueing
them individually to the card whilst distressing each one.
I then distressed with gesso and ink and stamped
with a crackle stamp and text.



 
I did my my second project in one of my Art Journals.
 I covered 2 tags with sports tape, 
(usually used to tape up sports injurys,
But its great for art projects too!),
I painted them with gesso and distressed them a bit with a 
mushroom coloured acrylic paint before i glued them into my journal.
I ripped out 2 city names from an old map and melted beezwax over them,
Then stamped a ticket and entered the date I moved from 
Edinburgh to Oslo.



We are really looking forward to seeing 
what you all wow us with this time!
Regards from the team :O)

1 kommentar:

  1. Så flotte bidrag fra DT-teamet, masse inspirasjon her!! Dere er så flinke:) Vakkert bidrag fra Gjestedesigneren også, har hentet mye inspirasjon fra Ellens blogg, siden jeg begynte med scrapping for et års tid siden:)
    Klem, Lin Monika

    SvarSlett

Takk for din tilbakemelding!