15 april 2013

Utfordring # 58 - bruk vintagebilde

Vi skriver 15. april og det er tid for en ny vintageutfordring. 
Men først har vi en hyggelig nyhet å dele med dere. 
Vi ønsker vårt nye designteammedlem Hanne K.B. Ryen hjertelig velkommen!

***

It's 15 april and time for a new vintage challenge.
But first we have some exciting news to share.
Please welcome our new design team member Hanne K.B. Ryen!



Jeg er en 78-modell fra Rakkestad i hjertet av Østfold, Norge.
Gift med Svein på åttende året, mamma til Hans Oskar på 6 år og matmor til pusen Bastian.
Jeg er utdanna lærer, men jobber nå som «kontordame» i et anleggsgartnerfirma
– en jobb jeg stortrives med!

Jeg begynte så smått med papirhobby i 2008, og har siden da vært hekta på papirer og stempler.
I starten scrappa jeg både LO’er og kort, men nå er det stort sett bare kort det går i
- jeg liker de små formatene aller best.
Liker også å pusle med andre papirprosjekter, men da må jeg ha god tid.

Jeg vil vel karakterisere stilen på prosjektene mine som ren og enkel,
ofte inspirert av shabby chic og vintage.
Min avhengighet av pasteller blir jeg nok aldri kvitt, og jeg elsker alt som er sart, delikat og romantisk.
Det hender riktignok at jeg slår meg løs med knallfarger og kontraster en gang iblant,
men da må jeg straks veie opp med litt pastell etterpå.

Det jeg liker aller best, og som jeg ikke kan klare meg uten, er mønsterpapirer
- jeg elsker papirer og nyter å bla i dem og nyte alle vakre farger og mønstre.
Jeg kommer aldri til å få NOK papirer…

Inspirasjon til det jeg gjør finner jeg på særlig på treff (ELSKER treff!) og i bloggverdenen,
og jeg leser også magasiner for kortlagere så ofte jeg kan.

Jeg samler det jeg lager i bloggen min, og syns det er moro med bloggbesøk!
www.papirgalskapogstempelglede.com

*****

Utfordring # 58
Bruk vintage foto på prosjektet ditt.

Denne gangen vil vi se kort, LOer eller andre papirprosjekter hvor du bruker fotografiet du finner under denne teksten, eller et annet vintage foto hvis du ønsker det.
HUSK at bidraget ditt MÅ være laget i vintagestil.
Frist for innlevering er:
søndag 28. april kl. 22.00

***

Challenge # 58
Use a vintage photo on your project.


This time we will see cards, layouts or other paper projects using the photo you find below this text, or you can use another vintage photo if you want.

REMEMBER that your entry MUST be made in vintage style.

Deadline for submission is:

Sunday 28 April at. 22.00



*****

Til denne utfordringen er vi så heldig at vi har fått med oss Poppydesign som sponsor.

Jeg er Vibeke. 35 år gammel og utdannet grafisk designer. Jeg bor på Lørenskog utenfor Oslo og har studio på Blaker Skanse i Sørum kommune. Tidligere har jeg jobbet til og fra som frilans designer/illustratør, og i de siste årene har jeg designet papirprodukter under eget navn/Poppydesign for Panduro Hobby.
Poppydesign er firmaet mitt, og i tillegg til design for Panduro holder jeg bl.a på med malerier, illustrasjoner og søm. Jeg har egne Eplabutikker med hvert sitt tema:
Poppy WRAP IT UP! ( http://epla.no/shops/poppyfabric)
samt en fellesbutikk for verkstedet i Smia på blaker Skanse som jeg deler med to andre kreative damer:

I disse dager er det mange nye Poppynyheter hos Panduro, bl.a annet 4 nye papirserier med tilbehør, stempler til Art Journaling og ikke minst noe som er helt nytt i poppysammenheng, nemlig en kjempefin Art Journaling bok/perm med 25 ark (50 sider) av både akvarellark, lommer og canvasark. I tillegg har jeg designet to nye bøker jeg har kalt “My memory book”. Dette er en type samlebøker. Alle poppyprodukter hos Panduro Hobby finner du her:
Poppydesign har også et supert designteam “PoppyGirls” :
Maria Hollum ( http://www.houseofpaper.no
Marianne Johansson ( http://skorpionredet.blogspot.com
Tre superkreative damer som lager inspirerende kort, layouter, Art Journaling sider og masse annet spennende med poppyprodukter. Følg de i bloggen til poppydesign (http://poppydesign.typepad.com)

Og dette er den flotte premien du kan vinne:


6 stk ark fra serien Summer Breeze og 3 stk clearstamps.

*****

Her er litt inspirasjon til deg fra våre designteam medlemmer


Jytte


Kort med bl.a. papir fra Prima Almanac Collection, vintagefoto og hjemmelavet rose.

Andrea


Waiters block, lace, old button, old bookpage an d ribbon.

Mette


Jeg har brukt base av kraftkartong hvor den ene siden er punchet med Doily edgepunch fra Martha Stewart. Mønsterpapirer fra Pion Design, Doily kakeserviett, liten gråpapirpose fra Melissa Frances med en tag inni som jeg har brukt et vintagestempel fra Pink Paislee på. Også brukt en tag som er stanset ut med dies fra Magnolia, en bit fra en gammel bibel. Swirlen er fra Dusty Attic og er malt med Distress Crackle Paint Picket Fence samt pyntet med noen brune halvperler fra Kaisercraft. Teksten er montert med 3D-puter og jeg har brukt to forskjellige puncher fra Stampin Up til tabene. Alt er svertet godt med Distress Vintage Photo, kanter er rufset og brukt litt cracklepaint rundt kantene her og der.

Heidi/Filharmonica


Pop up kort laget av kraftkartong, kaffefarget tag, mønsterark fra Kaiser Craft, vintagebilde, bånd, blomster og perler. Tekststempel fra Vilda Stamps.


Hanne


Posekort med tags:

Alle kanter på papiret er pusset med sandpapir og svertet med blekk


Mønsterpapirer fra Maja design Vintage Spring collection

Stempeltekst fra Kort og Godt

Stempelswirl fra Stempelglede




2 kommentarer:

  1. Lite nyfiken på om det blev något resultat på Udfordring 57??

    SvarSlett

Takk for din tilbakemelding!